Interviu cu Christian Winkler - Designer Philips TV

reclama - continua sa citesti mai jos

Noile televizoare Philips functioneaza pe baza tehnologiei Ambilight. Tehnologia Ambilight, explicata in termeni simpli, inseamna ca imaginea de pe ecran este dublata de o lumina colorata, propagata in spatele televizorului, compatibila cu imaginea. Acest lucru creeaza o experienta extrasenzoriala pentru consumator, schimbandu-i automat starea intr-una de buna dispozitie. 

Am vorbit cu Christian Winkler, unul dintre cei care a creat noile televizoare Philips, despre cum vad oamenii culorile in functie de educatie, varsta si perceptie.

1.    Cum ati explica in termeni elementari tehnologia Ambilight

As putea sa vorbesc cel putin 15 minute despre Ambilight, dar e mult mai usor sa vezi cu ochii tai. Nu as vrea sa plictisesc pe nimeni discutand despre cum functioneaza. Tehnologia Philips TV nu trebuie neaparat explicata. E ceva ce trebuie sa experimentezi. Cred ca acesta este cel mai bun mod de-a explica exact cum functioneaza. Trebuie sa vezi ca sa crezi. Dar cred ca deja ai vazut.

2.    Atunci cand ati creat noile televizoare Philips ati luat in considerare si oamenii care au probleme cu perceptia reala a culorilor, precum cei cu discromatopsie? V-ati gandit sa creati un TV special pentru cei cu astfel de probleme?

Cei care au probleme de perceptie cand sunt mici ajung sa inteleaga ca unele culori pe care le percep sau nu exista in forme diferite pentru ei decat pentru restul lumii sau nu exista deloc. Acest lucru se poate invata prin educatie. Desi nu se aplica pentru toata lumea. In cazul in care perceptia unei persoane asupra culorilor de baza este distorsionata, acest lucru ingreuneaza lucrurile pentru noi. E complicat. Ai avea nevoie de un dispozitiv de tipul celor din Star Trek. Trebuie schimbata interfata produselor in functie de problemele fiecarei persoane. Iar, asa cum stie toata lumea,este extrem de dificil sa customizezi individual un produs. Nu este practic si ar dura o eternitate. Sau poate putem crea, in viitor, un produs in care atat persoanele cu discromatopsie, cat si cele care vad normal pot percepe la fel imaginile. Exista multa munca de cercetare, iar asta pentru ca numarul de variabile este foarte mare.

3.    Stiati ca adultii percep culoarea in emisfera stanga, iar copiii in cea dreapta? Cum ati explica schema de culori unui copil, care vede culorile mult mai intens?

Suna plauzibila informatia pe care mi-o oferi. Insa, felul in care percepi culorile depinde si de cultura ta. Spre exemplu, europenii poarta negru la inmormantare, iar indienii poarta alb. Diferentele acestea culturale intervin inca de cand esti copil si felul in care percepi culorile este bazat pe background-ul tau cultural. Ca sa iti raspund la intrebare, nu exista neaparat o schema de culori. Televizorul nostru a fost creat in functie de trend-urile de culori care au aparut recent pe piata. Nu vad care este necesitatea de a-i explica unui copil mic cum functioneaza televizorul nostru. Cel mai bine alegi un joc, pe care-l joci pe o consola conectata la televizoarele noastre. Atunci in mod sigur ar reactiona pozitiv la explozia de culori.

reclama - continua sa citesti mai jos

4.    Noul slogan pare simplu. Insa, judecand dupa felul in care ai explicat tehnologia din spatele noilor televizoare, pare mai mult de atat. Imi explicati, va rog, sloganul intr-un mod in care sa il inteleaga orice viitor consumator?

Cred ca e cea mai usoara intrebare pe care mi-ati adresat-o pana acum. Este o combinatie de lumini. Este o experienta in sine. O mangaiere a simturilor. Sa zicem ca ti-ai chemat prietenii la tine ca sa va uitati la un meci de fotbal. Poti descarca o aplicatie cu care te poti conecta la televizor, iar in spatele televizorului sa apara culorile echipei tale de fotbal preferate. E foarte user friendly. E o tehnologie pentru oamenii care vor sa transforme o seara obisnuita de film intr-o experienta magica. Si nu numai.

5.    Care au fost sursele dvs. de inspiratie cand ati participat la crearea design-ului pentru noile televizoare?

Echipa Philips merge in mod regulat la festivaluri de film. Cand mi-a venit ideea ma uitam la un film foarte vechi de David Lynch. Efectele din film mi-au dat ideea. Lynch e cunoscut pentru mesajele sale vizuale. Stii cum este cand te uiti la ceva, care-ti place in mod deosebit, si-ti gadila sinapsele fix cum trebuie? Si devii imediat inspirat? Mai avem si un grup mic pe Pinterest unde ne trimitem poze inspirationale si idei. Ne ajutam, ne inspiram reciproc.

6.    Cand erati copil v-ati gandit vreodata ca atunci cand o sa cresteti o sa deveniti tot ce sunteti acum? V-ati gandit ca sunteti predestinat pentru lucruri marete, precum design-ul noului Philips?

Cand eram copil imi placea sa desenez, sa fac schite. Nu aveam nici cea mai mica idee de tot ce sunt acum. Insa, cred ca mama mea a vazut un potential foarte mare in mine. 

7.    Imi descrieti, va rog, caminul ideal pentru noul Philips TV?

Cred ca eu si cu echipa mea am incercat sa cream noul Philips potrivit pentru orice camin. Am incercat sa integram televizoarele noastre in mediul oricarei case, indiferent de aspect. Poate ca nu este 100% plauzibil, dar credem ca exista un procent destul de mare de adevar in afirmatia aceasta. Cel putin pentru cei care dispun de spatiul si banii necesari. 

8.    Care credeti ca va fi viitorul design-ului?

 

Sincer, imi este putin frica de viitor. Stiu ca design-ul si tehnologia vor evolua atat de mult incat s-ar putea sa-mi caut de lucru in alt domeniu (si rade!). Deja se vad aceste evolutii. Dar nu e chiar valabil pentru viitorul apropiat, ci cel indepartat. Oamenii tot trebuie sa creeze interfata, chiar daca televizoarele nu prea mai ofera spatiu mare pentru design. In trecut, televizoarele veneau in tot felul de forme si dimensiuni. Acum toate sunt subtiri si elegante. Fiecare brand trebuie sa se diferentieze cumva, dar nu mai e loc fizic pe televizor. Noi am incercat sa ne concentram pe ecran. Cred ca in viitor, va fi din ce in ce mai dificil pentru brand-uri sa isi lase amprenta. 

reclama - continua sa citesti mai jos
Contact
Despre Noi
Cookie-uri
Vezi varianta web
© Povesteacasei.ro 2019 - Toate drepturile rezervate